reklama

Welcome to Yorkshire: Whitby

Román Dracula milujem už od detstva. Čítala som ho x krát, ale nikdy by mi nenapadlo, že budem kráčať po tom istom mieste, kde gróf Dracula v podobe vlka vybehol zo škunera Demetria, a dotkol sa anglickej zeme, ako aj po mestečku, kde sa odohráva časť románu - Whitby

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

Opis tohto malebného rybárskeho mesta Bram Stoker ničím nepriklášlil, dokonca si ani nevymýšľal, jednoducho opísal to, čo videl. A musím uznať, že aj napriek tomu, že to videl pred 113 rokmi, ja som to dnes videla rovnako.

Obrázok blogu

Skutočná nádhera spojená s tajomnom. Ruiny opátstva čnejúce sa k oblohe ako dračie zuby a kúsok od nich kostol obkolesený veľkým cintorínom plným náhrobných pieskovcových kameňov.

Obrázok blogu

Táto časť Whitby, leží priamo nad mestom. Pohľad na ktorúkoľvek svetovú stranu je fascinujúci. Šíri oceán, záliv, prístav, mesto, pláž, opátstvo... . Vôbec sa Stokerovi nečudujem, že časť príbehu o grófovi Draculovi zasadil práve sem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Na moje prekvapenie aj Whitby Gazette nie je vymyslené, a dodnes vydáva noviny. Stojí na rohu ulice, akoby sa nechumelilo. Samozrejme som neodolala, a na pamiatku si kúpila ich aktuálne číslo. A neodolala som ani pri kúpe prívesku v tvare srdca vyrobeného z kameňa nazývaného čierny jantár, jat alebo aj gagát, ktorý sa tu ťaží od dôb Vikingov. (No keď ho už Stoker spomenul v románe ... no nekúp si to :- ).

Obrázok blogu



Tri dni strávené v Yorkshire (mimochodom, čakala som tam viac yorkšírov a zhodou náhod jedného mám aj doma) boli úžasné. Dokonca yorkshire pudding nie je z yorkšírov, ale z palacinkového cesta, ktoré sa rýchlo naleje na horúci plech či do formy a je veľmi chutný. A chutné bolo aj prímorské „fish and chips." Ryba v cestíčku nemala chybu, čo potvrdzovali aj drzé okolité čajky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Západ slnka až do úplnej tmy bol opäť niečím neskutočným, a nebyť jemného „shower" dažďa, ktorý ukončil nočné fotografovanie, asi by som už od únavy odpadla.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Whitby zostalo v mojom srdci navždy. Whitby forever!

Marcela Havlíková Járová

Marcela Havlíková Járová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu